Overslaan en naar de inhoud gaan
Meerstate

Meerstate - Heemskerk

Op elkaar vertrouwen en bouwen. Dat omschrijft het werken bij Meerstate. Ben jij benieuwd hoe de teams te werk gaan met hoog complexe pyschiatrische indicaties? Lees hieronder meer over werken bij Meerstate, in Heemskerk. 

Klik hier voor de vacatures in Heemskerk

Wat maakt werken bij Meerstate bijzonder?

De afdelingen zijn met name gericht op psychogeriatrie en hoog complex (probleem-) gedrag. Dat vraagt geduld van de medewerkers en zij moeten goed kunnen observeren en signaleren. Cliënten kunnen namelijk zelf niet altijd goed aangeven hoe zij zich voelen, zij laten dit zien door gedrag.

Hoe zien de teams er uit?

De afdelingen zijn dynamisch en elke dag brengt nieuwe uitdagingen met zich mee, wat het werk leuk en boeiend maakt. Als team moet je vooral op elkaar kunnen vertrouwen. De cliënten kunnen door bijvoorbeeld hersenletsel verbaal en non-verbaal agressief zijn. Daardoor vraagt het werken met deze doelgroep om relativeringsvermogen. Je werkt nauw samen met collega's van verschillende disciplines in een groeiend team, waar gezelligheid en humor hoog in het vaandel staan. Samen maken we van het werk een succes.

Meer info

Wat typeert de verschillende afdelingen?

Er zijn meerdere afdelingen op Meerstate:

Schulpen: afdeling voor cliënten met NAH/psychiatrie
Groot Dorregeest: een afdeling voor gerontopsychiatrie
Westerhout: een afdeling voor somatische cliënten en expertise op het gebied van palliatieve zorg
Heemstate: een gesloten afdeling voor cliënten met psychogeriatrie in combinatie met onbegrepen gedrag

Hoe ziet een werkdag er uit?

De dagdienst begint om 07:00u en eindigt om 14:30u. Samen met zorgcollega's en ondersteund door een voedingsassistente en woonbegeleider, help je cliënten met hun dagelijkse zorgbehoeften (ADL) en volg je het voorgeschreven omgangsadvies. Naast de directe zorgtaken neem je deel aan multidisciplinaire overleggen en andere overlegmomenten. Zo is er een keer per week een cliënten-overleg. We gaan dan samen met het team in overleg over het gedrag van de cliënt. Denk hierbij aan: Wat doet het gedrag van een bewoner met jou? Welk effect heeft dit?

De avonddienst loopt van 14:30u tot 23:00u, waarbij je met zorgcollega's en twee voedingsassistenten werkt. Samen zorgen jullie ervoor dat cliënten de benodigde begeleiding krijgen volgens het omgangsadvies.

De nachtdienst begint om 22:45u en eindigt om 07:15u. Tijdens deze shift begeleid je cliënten die onrustig zijn of moeite hebben met slapen en zorg je ervoor dat ze zich comfortabel voelen gedurende de nacht.

Wat voor uitdagingen zijn er en wat maakt je werk leuk?

De uitdaging is altijd balans vinden in onder- en overprikkeling bij de cliënt. Hoe meer prikkels hoe groter effect dit kan hebben op de bewoner. Dit effect kan soms uren later zijn. Waardoor de avonddienst bijvoorbeeld opeens met zeer onrustige cliënten te maken krijgt.

Gezelligheid met het team en cliënten is heel belangrijk. En daarbij met elkaar de sleutel van het gedrag van de cliënt proberen te vinden. Hoe gaan we als team de cliënt begeleiden? Wat heeft de cliënt nodig? Wat kan de oorzaak zijn van het gedrag? Standvastigheid, inventief en proactief zijn is hierin van groot belang.

Kun je moeilijk gedrag van een cliënt ombuigen is een van de uitdagingen van het werk. De bewoners zeggen geen dankjewel. Zij laten via hun gedrag zien of zij goed in hun vel zitten. De uitdaging is vervolgens met het team dezelfde aanpak aanhouden en je houden aan de afspraken, dat kan meteen de grootste uitdaging zijn.

Adres

Mozartstraat 91
1962 AB Heemskerk
Telefoon: 088-9957400

Bereikbaarheid
  • Voor de deur van onze locatie is een bushalte met verbinding naar de NS stations van Beverwijk en Heemskerk
  • Er is parkeergelegenheid voor de deur
  • Route
Contact

Als je meer informatie wilt over het werken bij Meerstate, dan kun je contact opnemen met de afdeling Recruitment via mailadres: solliciteren@vivazorggroep.nl