De Loet - Heiloo
Waardig, vaardig en aardig. Dat zijn de kernwoorden die collega's van locatie de Loet gebruiken om zichzelf te omschrijven. Herken jij jezelf hierin? Lees hieronder meer over werken bij onze mooie locatie de Loet, in Heiloo.
Klik hier voor de vacatures in HeilooBekijk direct enkele vacatures bij De Loet
Verzorgende IG coördinerend - Locatie De Loet
Ben jij een gedreven zorgprofessional met een hart voor cliënten en een talent voor coördineren? Sluit je aan bij Viva!…
Helpende Plus - Locatie de Loet
Ben jij een betrokken zorgverlener met passie voor mensen? Word onze nieuwe helpende (plus) en draag bij aan het…
Verpleegkundige mbo in opleiding (BBL/zij-instroom) - februari 2025
Ben jij er klaar voor om die gave overstap te maken naar Leerling Verpleegkundige MBO binnen de ouderenzorg?…
Wat maakt werken bij de Loet bijzonder?
De Loet is een bijzonder mooie locatie in het schilderachtige Heiloo. Op deze locatie wonen zo'n 108 cliënten met diverse zorgvragen. Het welzijn van de cliënten en persoonsgerichte zorg staan hoog in het vaandel.
De cliënten wonen in ruime appartementen en ontvangen zorg die bij hun indicatie passend is. Deze indicaties variëren van somatiek (lichamelijke beperkingen) tot psychogeriatrie (bijvoorbeeld dementie).
Hoe zien de teams er uit?
De Loet heeft verschillende teams, maar ze zijn als één groot “Team de Loet”, want samen zorgen ze voor de cliënten. Waarbij iedere collega zijn eigen kwaliteiten of discipline heeft.
Er zijn drie zorg- en een welzijnsteam. De meeste bewoners hebben hun eigen huisarts. Verder hebben we binnen ViVa! Zorggroep eigen specialisten, zoals bijvoorbeeld een specialist ouderengeneeskunde en een verpleegkundig specialist.
De Loet heeft een locatie manager en ieder team heeft een teamleider. Verder zijn er bij de Loet medewerkers in ondersteunende functies, zoals bijvoorbeeld de huishouding, keukenpersoneel en planners.
Iedere dag leren we van elkaar hoe we de beste zorg samen kunnen aanbieden aan de cliënten.
Lees hier verder
Wat typeert de verschillende afdelingen?
Bij binnenkomst zie je als eerste het gezellige restaurant. Op de begane grond en op de eerste verdieping wonen de meeste cliënten met een somatische indicatie. De ruim-opgezette appartementen zijn goed toegankelijk voor rolstoelen en andere hulpmiddelen die nodig zijn om de juiste zorg te kunnen leveren.
Op de tweede en derde verdieping wonen cliënten met een psychogeriatrische indicatie. Op de derde verdieping zijn er ook drie huiskamers voor groepsverzorging en activiteiten. Hier zijn ook de cliënten van de begane grond en eerste verdieping welkom.
Daarnaast wonen cliënten zelfstandig in een aantal huurappartementen. Zij kunnen gebruik maken van de faciliteiten van de Loet en ontvangen mogelijk ook zorg via een ZVW-indicatie.
Achter iedere deur woont dus een ander type cliënt. Wat voor jou als (toekomstige-) collega maakt dat er altijd genoeg uitdaging en afwisseling is.
Hoe ziet een werkdag er uit?
De zorgteams starten met ADL in de ochtend met zo'n zeven medewerkers per team waaronder ook collega's in opleiding (denk aan leerlingen Helpende Plus, Verzorgende IG of Verpleegkundige). De teams starten met een korte overdracht van de nachtdienst naar de dagdienst. Hierin worden de laatste bijzonderheden besproken. Dan worden de dossiers gelezen en de daarbij behorende agenda’s. Vervolgens worden de taken in overleg ingedeeld en start de dag in de zorg.
Het team van Wonen en Welzijn brengt bijvoorbeeld koffie en thee rond, verschonen bedden, doen de was en ondersteunen de zorg. Daarna verzorgen zij de lunch, voor zowel bewoners als collega’s. De collega's lunchen in twee shifts zodat er op de afdeling altijd hulp voor handen is voor de cliënten.
In de middag zijn er zorgplanbesprekingen, vinden familiegesprekken plaats en doen huisartsen hun visite rondes. Ook zijn er diverse activiteiten georganiseerd vanuit het welzijnsteam. De medewerkers die de huishouding verzorgen hebben een zeer belangrijke rol; tijdens het schoonmaken van de appartementen hebben zij gesprekken met de cliënten. Hierdoor kunnen zij signaleren wanneer cliënten extra zorg nodig hebben, maar kunnen de cliënten ook gewoon even gezellig kletsen en verhalen over vroeger delen.
De avonddienst begint met dossiers lezen en het overdrachtsmoment met de collega's van de dagdienst. In de avond werken de zorgmedewerkers in teams van drie. Aan het einde van de dag brengen zij de cliënten naar bed en vervolgens is er een overdracht met de nachtdienst.
De nachtdienst bestaat uit zo'n twee zorgmedewerkers die alarmeringsoproepen oppakken en hulp aanbieden. In de vroege ochtenduren wordt de keuken alvast opgestart en start weer een nieuwe dag voor de medewerkers en cliënten van de Loet.
Wat maakt het werk leuk en waar zitten de uitdagingen in?
Wanneer je bij de Loet werkt ben je onderdeel van ‘Team de Loet’. Complimenten en een gebaar van dankbaarheid van cliënten deel je met elkaar. Wanneer je een glimlach ziet op het gezicht van een cliënt, weet je waar je het voor doet.
Uitdagingen zijn er natuurlijk ook, maar ook dan kun je vertrouwen op je collega's. Situaties veranderen soms in het moment, dus je moet snel kunnen schakelen en handelen wanneer het echt nodig is. De cliënten vertrouwen volledig op jouw zorg. Bij de Loet weet je dat je er als team voor hen klaar staat, want je doet het tenslotte nooit alleen.
Adres
De Loet 1
1851 CR Heiloo
Telefoon: 088-9957725
Bereikbaarheid
- Op 600 meter afstand van onze locatie is een bushalte
- Het dichtstbijzijnde NS-station is Heiloo
- Parkeren kan voor de deur
- Route
Contact
Als je meer informatie wilt over het werken bij De Loet, dan kun je contact opnemen met de afdeling Recruitment via mailadres: solliciteren@vivazorggroep.nl